De Voorzieningenwijzer

Zelfhulp betekent niet alles zelf doen, de juiste mensen vinden om u te adviseren bij uw financiële beslissingen is ook een vorm van zelfhulp. Veel mensen maken bijvoorbeeld al gebruik van de gratis diensten van De VoorzieningenWijzer.

Sinds 1 juli 2019 leveren consulenten Evelieke van Dijken en Ben Schutte deze dienstverlening aan de inwoners van Hoogeveen. Als u een afspraak maakt zult u door een van hen geholpen worden. Normaal gesproken komen zij dan bij u thuis maar i.v.m. de corona maatregelen kunt u een afspraak met hen maken in het SWW gebouw aan Het Haagje 119. Hier wordt u ontvangen in een ‘corona-proof’ kantoor.

Wie komen in aanmerking voor deze dienstverlening?
Iedere inwoner van de gemeente Hoogeveen mag gebruik maken van De VoorzieningenWijzer.

Waarmee kan De VoorzieningenWijzer mij helpen?
De VoorzieningenWijzer kan u helpen met het uitzoeken van:
– Minimaregelingen gemeente Hoogeveen
– Energieleverancier
– Zorgverzekering
– Toeslagen
– Aangifte inkomstenbelasting
– Regelingen van uw woningcorporatie

Hierbij wordt gekeken naar uw specifieke persoonlijke situatie

Wat heb ik er aan?
Het kan u een behoorlijke besparing opleveren om uw regelingen en contracten eens goed onder de loep te nemen. Een advies levert gemiddeld een jaarlijkse besparing van 500-600 euro per huishouden op. Binnen de gemeente Hoogeveen is dat zelfs 800-900 euro. Dit is natuurlijk een gemiddelde, het kan voor uw specifieke situatie ook meer of minder zijn. Mocht het voor u geen besparing opleveren dan is het nog altijd erg prettig om te weten dat u uw zaken goed voor elkaar hebt.

Waarom is het gratis?
De VoorzieningenWijzer wordt betaald vanuit de gemeente Hoogeveen, Woonconcept, Domesta, Actium en SWW. Hierdoor is de dienstverlening ook niet afhankelijk van commerciële partijen en maakt u geen extra kosten.

Hoe maak ik een afspraak?
Vraag via mail of telefoon om een afspraak:
devoorzieningenwijzer@swwh.nl
0528 – 278 855

Als u nog vragen hebt kunt u ook altijd contact met ons opnemen via ons contact-formulier.